תנועה וכאב – דיוק

אנו מחברים, אוטומטית וללא מחשבה, בין כאבים כרוניים לבין פתולוגיות של מערכת התנועה. 'ברור לנו הקשר ביניהם' כי חונכנו על 'הידיעה הברורה' שהם קשורים.

אנו מודדים מיידית בין כאב לתנועה ואף מטפלים…

כשאני שואל מטופל ממה אתה סובל?

הוא עונה לי – יש לי פריצת דיסק מלפני 8 שנים, אני מת מכאבים ולא יכול לעלות מדרגות…

האם יש קשר בין הפתולוגיה לכאב?

אין ממש…

גם עברו 8 שנים…

ובכל זאת…

 

מחשבה מדייקת – כשאנו נפגעים אנו מסמנים, מקומית ובמדוייק, את מיקום הפגיעה. ההחלמה מהפגיעה היא תמיד ולעולם רב מערכתית!

כאבים ותנועה הם שני מנגנוני הישרדות שונים בגופינו ומענה טיפולי לכל אחד מהם בנפרד 'מדבר את שפתו של מנגנון הריפוי הטבעי של הגוף'.

שיפור תנועת הגוף בנפרד מהכאב, ותוך כדי הרגעת הפחד מהכאב הוא הליך ריפויי מדייק.

 

      מושגים:

  1. כרוניות – מתמשך, אינו חולף, חוזר על עצמו.
  2. פתולוגיות של מערכת התנועה 'מחלות של מערכת התנועה' המתארות את מצבי הפגיעה התפקודית במגוון מרכיבי מערכת כמו דלקות בגידים, כיווצי שרירים, שברים בעצמות ועוד.
  • אנו מבטאים וחווים אותן תמיד כירידה ביכולת התנועתית שלנו.
  • אנו קוראים להן פיצויי תנועה.

 

ממליץ להפנים כי הירידה התפקודית היא בכל היכולת התנועתית של כל מערכת התנועה לנוע באיזון במרחב ולא רק באיזור הפגוע ולכן המענה / הטיפול, מחייב התייחסות לכל מערכת התנועה.

  1. פתולוגיות כרוניות של מערכת התנועה – היתקעות של תבניות תנועה רב מערכתיות (הדבקויות פאשיה) המבטאות שיבושים קבועים בתנועת מכלול גופינו והמאלצות אותו 'לברוח' ולחפש בחלקים אחרים שבו את היכולת לנוע באיזון במרחב. מחלות אלה אינן מחלימות כראוי ויכולות ללוות אותנו לאורך כל חיינו…
  2. כאב – תחושה וחוויה נפשית לא נעימה הקשורה בנזק ממשי או אפשרי לרקמה.. עלול לפגוע במידה ניכרת באיכות החיים.. 'ויקיפדיה'..
  3. אמיגדלה – בלוטה הנמצאת במוח הלימבי (רגשות). היא מווסתת חושית את מצבי החירום התנועתיים המקושרים לתהליכים של פחד. היא מקשרת את הפחדים מכאבים אל ההישרדות התנועתית שלנו.
  1. כאבים כרוניים – ביטויים רגשיים של פחדים מתמשכים מהופעות כאב עתידיות. כאבים כרוניים

 

טל זיו – שיטת פאשיקום

כאב
he_ILHebrew